Standardbetingelser
Benny Johansen & Sønner A/S
Versionsdato: 01-08-2025
1. Dokumentation
1.1 Benny Johansen & Sønner udfærdiger arbejdsrapport efter endt arbejde, som opbevares digitalt, indeholdende relevante oplysninger om udført arbejde, samt kvalitetssikring.
2. Generelle betingelser
2.1 Med mindre andet er aftalt, skal betaling erlægges netto 21 dage.
3. Kundens forpligtigelser
3.1 Kunden skal give Benny Johansen & Sønner alle relevante oplysninger, herunder f.eks. opdaterede driftsinstruktioner, tegninger, diagrammer, der måtte være nødvendige for arbejdets udførsel. Kunden skal acceptere forholdsregler der er påkrævet for at overholde myndighedskrav, herunder arbejdsbeskyttelsesloven og arbejdstilsynets regler.
3.2 Er der ikke adgang/mulighed for at udføre arbejdet iht. kundens rekvirering og aftalte dato, forbeholder Benny Johansen & Sønner A/S sig retten til at fakturere for forgæves kørsel, som forløber sig til minimum 1 times arbejde.
3.3 Med mindre andet aftalt, påregnes arbejdstiden fra medarbejderne forlader firmaets adresse til de er tilbage igen. Kunden forpligter sig herved at betale for kørsel.
3.4 Kunden skal sørge for mulighed for gratis parkering i umiddelbar nærhed af arbejdsstedet. Er parkeringsstedet ikke i umiddelbar nærhed af arbejdsstedet, har Benny Johansen & Sønner A/S ret til at opkræve ekstra tid for den ekstra afstand. Kan kunden i øvrigt ikke sørge for gratis parkering i umiddelbar nærhed af arbejdsstedet, har Benny Johansen & Sønner A/S ret til at parkere i betalingsparkering, som senere påføres regning.
3.5 Kunden forpligter sig til at betale for leveringsomkostninger af varer som ikke kan anskaffes i almindelige nærbutikker. Ved benyttelse af straks leveringer pålægges leveringsgebyr ligeledes kunden.
3.6 Kunden skal straks reklamere over synlige mangler ved levering. Eventuelle skjulte mangler skal reklameres senest 8 dage efter, at manglen er opdaget. Reklamationer skal ske skriftligt.
4. Benny Johansen og Sønner A/S’s forpligtigelser
4.1 Benny Johansen & Sønner påtager sig at erstatte skade for, hvilke ansvaret bliver pålagt og efter gældende danske retsregler om erstatning uden for kontraktforhold. Benny Johansen & Sønner påtager sig dog intet ansvar for tab eller skade som følge af forhold, hvor over vi ikke har kontrol. For eksempel krig, borgerlige uroligheder, myndigheders foranstaltninger, arbejdskonflikter, force majeure samt transporthindringer. Herudover er Benny Johansen og Sønner A/S ikke ansvarlig for indirekte tab, herunder driftstab, tabt fortjeneste eller andre følgeskader, medmindre andet er aftalt.
4.2 Produktgaranti gives ikke på produkter som kunden selv har anskaffet, men som kunden har anmodet Benny Johansen & Sønner A/S om at installere.
5. Tvistlighed
5.1 Ved uenighed om tolkning eller gyldighed af denne aftale, vil tvist forsøgt løses ved mægling og kan dette stadigvæk ikke løse tvist, vil sagen anlægges ved domstolene.
6. Leverancer og arbejder
6.1 Leverancer og arbejder følger, udover ovenstående, AB18
7. Miljøgebyr/administrationsgebyr
Der pålægges et miljø- og administrationsgebyr på DKK 75,00 pr. faktura til dækning af udgifter forbundet med administration og miljøhensyn. Gebyret fremgår særskilt af faktura.